Mohou zdánlivě nesouvisející informace ovlivnit diváka v pohledu na taneční dílo?
Představení Objekty výzkumu je strukturované do tří částí A-B-A. Pracuje s tématem manipulace prvotních vjemů pod vlivem různých typů informací. Ptá se na možnost objektivního posuzování díla, racionálního versus emotivního vnímání. V představení se tak objekty výzkumu stávají interpreti i publikum.
Publikum má možnost tentýž abstraktní taneční duet vidět dvakrát. Duet je vystavěn na základě vybraných základních kombinací pohybu dvou bodů (intepretek) v prostoru.
Mezi prvním a druhým shlédnutím totožného duetu je divák vystaven množství dat o obou interpretkách. Data o interpretkách jsou účelově podávány různou formou - vizuálně, zvukem, čteným a psaným textem - a v rychlém sledu, používaje tak princip reklamy a masového nadužívání úsečných dat médii.
Mohou zdánlivě nesouvisející informace ovlivnit diváka v pohledu na taneční dílo?
Je divák schopen v procesu akceptace / neakceptace oddělit taneční dílo od zdánlivě nesouvisejících informací?
Je divák schopen vnímat / odfiltrovat / selektovat tyto informace?
Koncept: Petra Fornayová, Peter Šulej
Režie, choreografie: Petra Fornayová
Interpretace: Soňa Ferienčíková, Jana Tereková
Video: Adam Hanuljak
Původní hudba: Lucia Chuťková
Vizuální design: Ján Ptačin/JaOnMi CreatureS
Voiceover: Ľubo Bukový
Použité skladby: The Who / Pictures of Lily, My Generation, Substitute
Technika, zvuk: Martin Kokavec
Produkce: AST
Premiéra: 8.2.2014, A4 - priestor pre súčasné umenie, Bratislava
Reprízy (výběr): Festival súčasného tanca Hybaj Ho! Praha, Ars Cameralis Festival_Katowice, i-camp Neues Theater Mníchov, Nu Dance Fest Bratislava, Korespondance international dance festival Žďár nad Sázavou, Krakow_Teatr Kto, Divadlo 29_Pardubice, Tabačka_Košice, Záhrada_Banská Bystrica, BLAF, A4
Vznik predstavenia podporili MK SR, FTVŠ UK a A4.
Reprízy z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.