Bitterová a Biscoe / Movement Touch (CZ/UK): OPRAVDOVÍ - fúze současného tance, hudby a nejnovějších technologií / Program Moving Station

Opravdoví, 31. 10. 2019, 19:00

Multimediální představení hrané v Plzni a v Jihlavě zároveň!
 

Dvě místa, dva performeři, dvě publika, jedno jeviště. Ojedinělé multimediální představení, které spojuje dění ve dvou městech do jednoho diváckého zážitku. Fúze současného tance, hudby a nejnovějších technologií přináší Networked Performance a po loňské premiéře (v plzeňské Moving Station a trutnovském Uffu) opět uvádí tento žánr napříč českými regiony.
Tentokrát propojí Plzeň s Jihlavou (31.10.)  a Olomouc s Prahou (24.10.).

Co všechno se děje v momentě, kdy sledujete toto představení?
A ovlivňují se souběžné události navzájem?
 

Nechte se unést příběhem na jevišti Moving Station a objevte, co se v tu samou chvíli děje v Jihlavě.
Kdo bude ve světě obývaném přítomnými, vzdálenými i virtuálními aktéry tím Opravdovým?


Teaser OPRAVDOVÍ
.
 

Autoři si kladou otázky: Jaký vztah si jako pozorovatel vytváříme k osobám přenášeným skrz média? Jak naše pozornost putuje od fyzicky přítomného dění k obrazovkám a projekčním plátnům a zpět? Kdo vytváří naši realitu a kolik ta má vrstev?

 

Představení se odehraje dopoledne pro školy a ve večerních hodinách pro veřejnost.

Koncept, režie a produkce: MovementTouch (Bitterová & Biscoe)

Choreografie: Jana Bitterová ve spolupráci s performery
Vizuální umění, scénografie a technologie: Studio Biscoe
Účinkují: Helena Šťávová Ratajová, Roman Zotov-Mikshin
Hudba: George De Decker
Light design: Studio Biscoe
Kostýmy: Jana Bitterová

 

O autorech:

MovementTouch (Jana Bitterová a Ian Biscoe) působí mezinárodně na poli současného jevištního umění a digitálních technologií. Spolupracují s institucemi jako je New World Symphony Miami, The Royal Danish Academy of Music v Kodani, Royal College of Music v Londýně a další. Jsou jedni z předních představitelů specifického žánru Networked Performance a spojují tak umělce a diváky napříč zeměmi i kontinenty do společných představení. S využitím neobvyklých scénických a technologických řešení propojili do jednoho díla například hudebníky a tanečníky v Barceloně, Kodani a Londýně (Longing for the Impossible, 2017). Jindy zase umožnili společné (networked) představení umělců kubánského původu v Miami a tanečníků v Havaně, kteří jinak kvůli omezené svobodě pro překročení hranic Kuby téměř ztratili kontakt (Bridge to Everywhere, 2016).