10. 9. 2020, 17:00, velký sál Moving Station
MEZINÁRODNÍ FESTIVAL DIVADLO, programová sekce JOHAN UVÁDÍ
Vážení diváci, představení je bohužel z provozních zrušeno, hledáme možné náhradní termíny.
Roman Sikora, Divadlo Feste Brno: OPRAVDU ŽIVÉ INTERVIEW S OPRAVDOVÝM PETREM KELLNEREM
V České republice se v posledních letech konečně začíná diskutovat o obrovské moci několika málo jedinců : oligarchů. Nejčastěji se tato veřejná debata točí kolem šéfa Agrofertu, který si založil politickou divizi svého koncernu, vstoupil s ní do parlamentu a dnes je dokonce premiérem České republiky, z jejíhož rozpočtu a z dotací Evropské unie za podezřelých okolností čerpá dotace pro svůj mamutí koncern.
Svého času se hodně hovořilo o Viktoru Koženém, zakladateli Harvardských privatizačních fondů, které s harvardskou univerzitou neměly samozřejmě nic společného a Kožený na ní ani nikdy nestudoval. Legendární je výrok tehdejšího premiéra Václava Klause: „Jen více takových Kožených.“ Koženého reputace byla záhy notně pošramocena, když se ukázalo, že vyvedl většinu kapitálu z fondů na Kypr a přivlastnil si je.
Václav Klaus měl, jako vždy, ovšem samozřejmě pravdu. Takových Kožených bylo v České republice mnohem víc. Většina z nich záhy majetek, který v České republice nahromadila, vyvedla do zahraničí, nejlépe do nějakého daňového ráje, aby z něj v České republice, tedy v zemi původu jejich bohatství, nemuseli platit žádné daně, a tedy vrátit své rodné zemi pokud možno co nejméně.
Jedním z takových dalších „Kožených“ je samozřejmě Petr Kellner, majitel PPF Group, tedy někdejšího Prvního privatizačního fondu. Bezkonkurečně nejbohatší Čech, jehož impérium působí na třech světadílech a jehož firma samozřejmě sídlí v daňovém ráji v Amsterdamu.
Sám Kellner se vyhýbá médiím. Jeho fotografie jsou téměř nedostupné a na veřejnosti se vyskytuje zřídka. Informace, které se o něm dají dohledat jsou jen ty oficiálně povolené, anebo jde o nekonečnou řadu spekulací a teorií spiknutí, které pravý obraz Kellnerových podnikatelských aktivit nakonec pomáhají zamlžovat.
REŽIE, SCÉNA / DIRECTION, SET DESIGN: Jiří Honzírek
OBSAZENÍ / CAST: Ondřej Novák, Vanda Klestilová
HUDBA / MUSIC: Mario Buzzi
KOSTÝMY / COSTUMES: Marie Jirásková
TECHNIKA / TECHNICAL SUPPORT: Judita Mejstříková
PRODUKCE / PRODUCTION: Kristýna Břečková, Veronika Starova, Jana Nosková
75 min bez přestávky
Jiří Honzírek (1979), principál Divadla Feste, kmenový režisér, spiritus agens. Studoval režii a dramaturgii na brněnské JAMU (2006). Absolvoval studijní stáže na Hoogeschool voor de Kunsten v Amsterdamu (2002, 2003) a Folkwang Hochschule v německém Essenu (2004). V současné době studuje doktorandský program na katedře Teorie a dějin divadla FF MU. V roce 2006 založil Divadlo Feste, kde je uměleckým šéfem. Pohostinsky nastudoval inscenace v Činoherním studiu v Ústí nad Labem, Západočeském divadle v Chebu, Městském divadle Most, Švandově divadle na Smíchově, Slováckém divadle v Uherském Hradišti, HaDivadle, Divadle Polárka. Ve svých inscenacích dává prostor improvizaci, často používá videoprojekce a taneční stylizaci. Zabývá se kontroverzními tématy a aktuálními náměty ze sociální oblasti a současného politického dění.
Divadlo Feste je angažovaná kulturní platforma s těžištěm v divadelním umění. Způsob práce, divadelní žánry a dramaturgická rozhodnutí odvíjí od společensko-politických problémů, které se snaží komentovat, nahlížet nebo představovat veřejnosti. Divadlo Feste je nezávislé profesionální divadlo působící v Brně osmým rokem. Za tu dobu uvedlo 20 inscenací, které prezentovalo v Brně, po celé ČR a v zahraničí. Zaměřuje se na tabuizovaná, sociální a politická témata, často pracuje s historickými momenty a postavami. Pracuje také s neherci, kteří jsou v obtížných životních situacích. Divadlo Feste propojuje svět umění se světem humanitních věd – pracuje s výzkumy daných témat (FSS MU, FF MU v Brně). Divadlo Feste působí v brněnském legendárním prostoru Kabinet múz. Svůj název divadlo získalo díky postavě šaška ve hře Williama Shakespeara Večer tříkrálový. Šašek Feste (někdy také překládaný jako Masopust) v Shakespearově hře provokuje a nastavuje zrcadlo politice hraběcího dvora. Usilujeme o rozvoj otevřené občanské společnosti, a to jak po stránce kulturní a estetické, tak vědomostní a názorové.
↓↓↓ vstupenky níže ↓↓↓
↓
↓
↓